Alma Tadema
Alma Tadema's Oil Paintings
Alma Tadema Museum
8 January 1836 – 25 June 1912. Most renowned painters.

About Us
email

90,680 paintings total now
Toll Free: 1-877-240-4507

  
  

Alma Tadema.org, welcome & enjoy!
Alma Tadema.org
 

Willem Kalf
Dessert

ID: 02108

Willem Kalf Dessert
Go Back!



Willem Kalf Dessert


Go Back!


 

Willem Kalf

1619-1693 Dutch Willem Kalf Galleries Willem Kalf was born in Rotterdam, in 1619. He was previously thought to have been born in 1622, but H. E. van Gelder??s important archival research has established the painter??s correct place and date of birth. Kalf was born into a prosperous patrician family in Rotterdam, where his father, a cloth merchant, held municipal posts as well. In the late 1630s, Willem Kalf travelled to Paris and spent time in the circle of the Flemish artists in Saint-Germain-des-Pr??s, Paris. In Paris he painted mainly small-scale rustic interiors and still-lifes. Kalf??s rustic interiors are typically dominated by groups of vegetables, buckets, pots and pans, which he arranged as a still-life in the foreground (e.g. Kitchen Still-life, Dresden, Gemäldegal; Alte Meister). Figures usually appeared only in the blurred obscurity of the background. Though painted in Paris, those pictures belong to a pictorial tradition practised primarily in Flanders in the early 17th century, by such artists as David Teniers the Younger. The only indication of the French origin of the paintings are a few objects that Flemish exponents of the same genre would not have pictured in their works. Kalf??s rustic interiors had a large influence on French art in the circle of the Le Nain brothers. The semi-monochrome still-lifes which Kalf created in Paris form a link to the banketjes or 'little banquet pieces' painted by such Dutch artists as Pieter Claesz, Willem Claeszoon Heda and others in the 1630s. During the 1640s, Kalf further developed the banketje into a novel form of sumptuous and ornate still-life (known as pronkstilleven), depicting rich groupings of gold and silver vessels. Like other still-lifes of this period, these paintings were usually expressing vanitas allegories.  Related Paintings of Willem Kalf :. | still Life | Still life with Chinese Porcelain Jar | Dessert | Still-Life | Still Life with Lobster, Drinking Horn and Glasses |
Related Artists:
tidemand
Tidemand kom vid 17 års ålder till Köpenhamns konstakademi, studerade där i fem år, tänkte sedan utbilda sig till historiemålare i Munchen, men valde i stället på en kamrats råd Dusseldorf till studieort och reste dit 1837. Han blev elev av Theodor Hildebrandt, men tog tidigare intryck av Carl Friedrich Lessings relativt realistiska historiemåleri. Hans första större målning behandlade ett svenskt ämne, Gustaf Vasa talar till dalkarlarna vid Mora (1841). Målningen inköptes av Rhens och Westfalens konstförening samt förskaffade Tidemand ett resestipendium från Norge och beställning på en altartavla till Vor Freisers kirke i Kristiania. Han reste sedan till Munchen och Italien, återvände till Norge på ett kort besök sommaren 1842, gjorde en studieresa i fjälltrakterna för att samla material till en påtänkt fosterländsk historiemålning, men kom nu till klarhet över sitt mål. Han ville, som han själv yttrat, skildra detta kraftiga naturfolks karaktär seder och vanor. Hans första tavla i detta syfte var Sagoberätterskan 1844, inköptes av drottning Josefina och förskaffade konstnären medlemskap av svenska konstakademien. Efter nya studieresor i Norge målade han Söndagskväll i Hardanger köptes av Oscar I, på slottet i Kristiania och Gudstjänst i en landskyrka. Han bosatte sig 1845 på allvar i Dusseldorf och vann snart ett namn genom de norska bondelivsbilderna. Samma år målade Tidemand i samarbete med Hans Fredrik Gude den romantiska Brudefärden i Hardanger. Revolutionsoroligheterna hade vid denna tid drivit de norske konstnärerna hem till Norge, och det såg ut, som skulle konsten nu bli rotfäst i hemlandet. Impulsen till en nationell konst gavs, men då lugn åter inträdde, återvände konstnärerna till utlandet. Under de närmaste åren målade Tidemand för det av Oscar I uppförda lilla lustslottet Oskarshal, som pryddes av uteslutande norska konstverk, serien Norskt bondeliv. Hans sista arbete var förstudier till en aldrig utförd historiemålning, Kristian IV grundlägger Kristiania, beställd av Oscar II. Tidemand skapade även tre altartavlor. I samarbete med Gude målade han Afton på Kröderen (1849), Ljustring (1850), Likfärd på Sognefjorden (1853), Fiskare i fara (1859), med Sophus Jacobsen Lappar på renjakt (1873) och med Morten M??ller Sinclairs landstigning i Romsdalen (1875). Han blev av sin samtid hyllad som Norges främsta representativa konstnär. Hans betydelse ligger i att han i sin konst gav uttryck åt det nationella uppvaknandet i sitt hemland. På samma gång föreställde han det norska folket för den stora allmänheten i utlandet. I Tyskland betraktades han som en av de främsta representanter i samtidens konst. Han fick många utmärkelser såväl i Tyskland som i Paris och i England, och hans arbeten såldes till höga pris. Sina mest omtyckta målningar upprepade han med tillhjälp av flera medhjälpare gång på gång, några i ända till 12 exemplar. Många av hans arbeten är återgivna i kopparstick och litografi. L. Dietrichson utgav Adolph Tidemand, hans liv og hans værker (2 delar, 1878-79).
Wilhelm von Kaulbach
German Painter, ca.1804-1874,Painter and illustrator. After initial instruction from his father, Kaulbach received his principal education, from 1822 to 1826, at the Kunstakademie, Desseldorf, under Peter Cornelius. Six months after Ludwig I, King of Bavaria, had summoned Cornelius to Munich, Kaulbach followed his tutor to the Bavarian capital, where he worked on various collaborative ventures with other pupils of Cornelius, and completed his practical training on such projects as the decoration of the Odeon (destr.) in 1826, and of the Hofgartenarkaden, from 1826 to 1829 (now painted over). More independent work followed with 16 frescoes on the theme of Cupid and Psyche for the Festsaal of the Herzog-Max-Palais (1829-35; now Munich, Neue Pin.),
Thomas whittle,jun
FL.1865-1885






Alma Tadema
All the Alma Tadema's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved